Brochure

Brochure aanvragen Cyprus

Fietsroute 18 km - Troodos - Psilo Dendro - Kalidonia

Route:
Troodos Square (1730 m), Psilo Dendro  km (1185 m), Kalidonia 14 km (1300 m), Troodos Square 18 km (1730 m).

Afstand:

18 km

Wegen:

Geplaveide en ongeplaveide wegen.

Moeilijkheidsgraad:

Een relatief makkelijke tocht, op de laatste steile kilometers na.  Een mountainbike met voorvorkvering wordt aangeraden.

Fietsroute 18 km - Troodos - Psilo Dendro - KalidoniaFietsroute 18 km - Troodos - Psilo Dendro - Kalidonia

Routebeschrijving:
Deze route daalt van het centrale kruispunt in het dorp Troodos (Troodos Square) zuidwaarts naar de omgeving van Psilo Dendro (even ten noorden van Platres), klimt vervolgens naar de Kalidonia-watervallen en voert via de weg tussen Platres en Troodos terug naar Troodos Square. Neem vanaf Troodos Square de onverharde weg in zuidoostelijke richting, die 11 kilometer lang geleidelijk afdaalt naar de omgeving van Psilo Dendro. Vervolgens begint de weg te stijgen, om na 3 kilometers een splitsing te bereiken. De weg naar rechts leidt naar de Kalidonia-watervallen, de weg naar links komt uit op de weg tussen Platres en Troodos. Sla op laatstgenoemde kruising rechtsaf om terug te keren naar Troodos Square.